TUI
Benify leverede et værktøj til TUI Nordic, som på den ene side tog noget af presset væk fra HR-afdelingen med de indbyggede automatiske processer og på den anden side kunne bruges i TUI Nordics strategiske HR-arbejde til at understøtte målene om at gøre virksomheden til en af de mest attraktive arbejdspladser i Norden
HR-afdelingens daglige arbejde bestod primært i at håndtere forholdsvis enkle forespørgsler fra medarbejderne, og der var stort set ingen tid til at udvikle en mere overordnet strategi for HR-arbejdet. Derfor var TUI Nordic på udkig efter en partner, som kunne tilbyde et specifikt værktøj, så de kunne få bedre daglige arbejdsrutiner for både medarbejdere og ledere.
– Da vi blev kunder, havde jeg ikke forestillet mig, hvor stor en rolle dette ville kommet til at spille i forhold til vores ønske om at være en attraktiv arbejdsplads. Ingen ville påstå, at der findes én standardløsning, som passer til alle, når det drejer sig om kunderne. Det gik op for os, at det samme gælder for vores medarbejdere, da forskellige livsvilkår skaber forskellige ønsker i forhold til personalegoder, siger Björn,
HR Advisor Compensation & Benefits fra TUI Nordic.
1REDUKTION I SUPPORTFORESPØRGSLER TIL HR
Implementeringen af Benify har medført, at andelen af supportforespørgsler til HR-afdelingen er faldet med 65 %.2 ENGAGEMENTSFAKTOR
Medarbejderne blev via personlige meddelelser motiveret til at logge ind på portalen, hvilket har ført til en engagementsfaktor på 9,0 ud af 10.3KORT TILBAGEBETALINGSPERIODE
Takket være de automatiske processer, som portalen understøtter, og den gratis support fra Benify til alle medarbejdere, havde systemet en tilbagebetalingsperiode på kun 12 måneder.Effektivitet og engagement
– Jeg synes, at det system, som Benify tilbyder, styrker engagementet. Systemet strømliner vores aktiviteter, samtidig med at det sender et tydeligt signal til vores medarbejderne, om at TUI Nordic er en arbejdsgiver, der interesserer sig for sine medarbejdere, siger Björn.