Standard Bank Group

Standard Bank er den største bank i Afrika med mere end 44.000 ansatte i 22 lande. Virksomheden identificerede, at de havde brug for en enkelt selvbetjeningskilde, hvor medarbejderne nemt kunne finde oplysninger om deres ansættelsesforhold. Efter at have gennemført en global RFP valgte Standard Bank Benify som partner og lancerede deres globale medarbejderplatform til personalegoder og belønning.
Standard Bank Group

Standard Bank Group har over 44.000 ansatte i 22 lande og er den største bank i Afrika målt på aktiver. De tilbyder en række bank- og relaterede finansielle tjenester i hele Afrika syd for Sahara.

“Da Standard Bank er en meget stor virksomhed, har vi mange personalegoder og medarbejderfordele for vores medarbejdere, men der har aldrig været en central eller enkelt løsning, hvor en medarbejderne kunne gå ind og se alle deres personalegoder i realtid”, fortæller Jelica Nerahoo, HRIS Systems Specialist, Standard Bank Group.

Efter at have identificeret behovet for en enkelt samlet portal, hvor medarbejderne kan finde oplysninger om deres ansættelse, herunder løn og personalegoder, iværksatte koncernen en global RFP, før de besluttede sig for, at Benify’s prisbelønnede SaaS-platform var den rigtige løsning.

I dag kan medarbejderne finde en visualisering af deres samlede kompensationspakke, se feriedage og modtage kommunikation alt sammen på ét sted, også på deres smartphones, takket være Benify-appen.

“Man kan se det som en fastholdelsesmekanisme. Det er grundlæggende en løsning, hvor medarbejderne kan gå ind i ét system via en app og se alle de personalegoder, der er tilgængelige for dem”, forklarer Nerahoo.

I dag er Standard Banks globale medarbejderplatform live i 17 lande. Det er tilstrækkeligt at sige, at en implementering i en sådan skala kræver omhyggelig planlægning. Takket være både Benify’s fleksible, tilpasselige løsning og den globale, men lokale ekspertise blev det besluttet at implementere platformen i bølger for at imødekomme hvert enkelt lands specifikke krav til medarbejderfordele.

Tal om en succes med globale medarbejderfordele!

5 tips til at sikre en perfekt lancering:

  • 1UDVIKLE EN SOLID FORSTÅELSE AF, HVORDAN PLATFORMEN FUNGERER

    Din dedikerede projektleder vil hjælpe dig med at forstå, hvordan du kan maksimere den fulde værdi af din Benify-platform.
  • 2FASTSÆT ET KLART OMFANG FRA STARTEN

    En begrænset lancering i første fase giver dig mulighed for at "imponere" medarbejderne løbende med nye opdateringer og udgivelser.
  • 3UDVÆLG EN DEDIKERET PROJEKTLEDER FOR PLATFORMEN

    Benify stiller et helt team til rådighed for dig til din lancering. Men en dedikeret projektleder på begge sider sikre det en mere fleksibel implementering.
  • 4SØRG FOR, AT DER ER SAMMENHÆNG MELLEM DIN INTERNE OG EKSTERNE BRANDING

    Din Benify-platform skal afspejle, hvem du er som arbejdsgiver. Kommuniker med dine medarbejdere, som om de var dine bedste kunder.
  • 5KOMMUNIKÉR DIN HELT NYE MESARBEJDERPLATFORM

    Brug alle dine nuværende kommunikationskanaler til at informere dine medarbejdere om den kommende lancering.

“Why did Standard Bank select Benify following its RFP process?”

“Benify came out on top, and one of the things that really sold us was the mobile app. I think it is really convenient for employees to quickly access their benefits wherever they are, just log in and view something. That was definitely one of the winning points during the RFP process.” - Jelica Nerahoo, HRIS Systems Specialist, Standard Bank.