Newsec

Newsec blev grundlagt i 1994 og er Nordens største ejendomsforvaltere. Virksomheden identificerede et behov for at styrke sit arbejdsgiverbrand og forstod, at en synliggørelse af deres personalegoder var afgørende for dette. Newsec valgte Benify som partner til at hjælpe dem med at forbedre deres nordiske løsninger.
Newsec

Newsec er i dag et partnerejet selskab med over 2.000 medarbejdere fordelt på syv markeder i de nordiske og baltiske lande, heraf omkring 600 medarbejdere i Danmark. Virksomheden forstår, at deres medarbejdere er afgørende for deres succes.

Newsec er i dag et partnerejet selskab med over 2.000 medarbejdere fordelt på syv markeder i de nordiske og baltiske lande, heraf omkring 600 medarbejdere i Danmark. Som ejendomsforvaltningsselskab samarbejder Newsec med et bredt spektrum af aktører inden for byggeri, ejendomssalg og udlejning af ejendomme.

Newsec er drevet af et ønske om, at levere de bedste løsninger til sine kunder med udgangspunkt i værdigrundlaget om ”passion for colleagues and clients” – i nævnte rækkefølge.

Da Newsec skulle vælge en udbyder af personalegoder med henblik på at øge trivslen blandt deres medarbejdere, valgte de Benify på baggrund af virksomhedens omfattende erfaring med skræddersyede medarbejderportaler.

– ”For os var det oplagt at indgå i et samarbejde med Benify om at tilbyde mere attraktive personalegoder og en helt ny portal med alle goder samlet ét steds”, siger Preben Moll, Teamleder i HR hos Newsec.

Newsec lancerede platformen Newsec Benefits, kort efter juleferien. Allerede cirka to uger efter lanceringen, lancerede de som sædvanlig årets bruttolønskampagne, men denne gang på den nye portal og med flere goder.

– ”Via Benifys løsning har vi kunnet udvide mulighederne for bruttolønsordninger markant. Det er bl.a. blevet lettere at administrere vores arbejdsgiverbetalte internet, som nu udelukkende administreres af Benify, i stedet for internt. Vi har desuden tidligere lavet kontrakttillæg om lønomlægningen. Det slipper vi også for nu.”

Fremadrettet giver Preben udtryk for, at de især vil bruge portalen til at styrke Newsecs employer brand. Som et full service property house og en one-stop-shop for ejendomsinvestorer er det vigtigt, at Newsec kan tiltrække de bedste kompetencer.

4 områder, hvor administrationen er blevet væsentligt reduceret:

  • 1IT-afdelingen

    Gennem automatisering og integration med anden tredjepartssoftware eliminerer platformen mange manuelle processer.
  • 2Administration og levering af medarbejdernes mobiltelefoner

    Platformen administrerer virksomhedens arbejdsgiverbetalte internet- og mobiltelefonordninger, herunder nye abonnementer og brugersupport, opsigelser og udskiftning af enheder.
  • 3DSB Erhvervskort (DSB Erhvervskort)

    Medarbejderne kan bestille deres DSB-rejsekort direkte inde på platformen med få klik.
  • 4Bruttolønsordning

    Tidligere var det en tidskrævende og manuel proces, der var nødvendig for hver enkelt medarbejder, men i dag håndterer platformen Newsecs bruttolønsordning, herunder alle beregninger og behandlinger.

”Hvordan hjalp Benify Newsec med at forbedre deres employer brand?”

”Samarbejdet med Benify har været behageligt og professionelt. Vi nåede alle de deadlines, vi sammen havde sat for projektet. Derudover kom Benify med et komplet oplæg til kampagnematerialer, som kunne bruges i forbindelse med lanceringen, hvilket var en rigtig god inspiration”, siger Preben Moll, Teamleder i HR hos Newsec.